BLOG


Fiyat Karşılaştırma Platformlarının Yükselişi

16 Mayıs 2017

Tüketicilerin online alışveriş alışkanlıklarını araştıran güncel araştırmaları incelediğimizde, özellikle son 5 yılda fiyat karşılaştırma platformlarını kullanan kişilerin sayısının her yıl ciddi oranda artış gösterdiğini ve tüketiciler arasında fiyat odaklı karar verme davranışının gittikçe yaygınlaştığını görüyoruz. Bu platformlar, aynı ürün (“X” marka cep telefonu gibi) veya hizmeti (gecelik otel konaklaması gibi) satan farklı web siteleri arasında […]


Dünyadan Başarılı İş Modeli İnovasyonu Örnekleri

10 Nisan 2017

“İş modeli” ile ilgili literatürde çeşitli tanımlar yer almaktadır. En basit haliyle açıklamak gerekirse, bir firmanın iş modeli, o firmanın işini nasıl yaptığıyla ve gelirini nasıl elde ettiğiyle ilgilidir. Yeni iş modelleri geliştirme konusunda dünyanın öncü ülkeleri arasında ABD yer almaktadır. Türkiye’de bugün gördüğümüz iş modellerinin çoğu aslında ABD’de geliştirilmiş ve cesur girişimciler tarafından ülkemize […]


Mobil Ticarette Başarı Tüyoları

12 Mart 2017

Dünya “elektronik ticaret” (İngilizce adıyla “e-commerce”) terimininden hızla uzaklaşmaya, onun yerine “mobil ticaret” (İngilizce adıyla “m-commerce”) terimini kullanmaya başladı. Mobil ticaret aslında yeni bir konu değil. Cep telefonlarının 90’lı yılların sonunda WAP bağlantısı üzerinden internete girmesi ile bazı gelişmiş ülkelerde mobil ticaretin ilk adımları atılmıştı. Dünya genelinde hızlanması ise, 2007 yılında Apple firmasının iPhone akıllı […]


Girişimciler için ‘Mikro İhracat’ kolaylıkları

01 Ocak 2017

İhracat konusunda tecrübesizlik ve eğitimsizlik nedeniyle KOBİ’lerimiz yurtdışına açılmakta zorluk çekiyorlar. Halbuki, ürünlerini yurtdışına satmak isteyen girişimcilerin hayatlarını kolaylaştıracak bir çok gelişme mevcut. Maalesef, girişimcilerin çoğu bu gelişmelerden henüz haberdar değil. Bu nedenle, sizlerle bu ayki yazımda mikro ihracata dair bazı püf noktaları paylaşmak istedim. Mikro ihracat nedir? Türkiye’den yurtdışına yapacağınız bir satışın KDV hariç […]


Kurumiçi Girişimcilik ve İnovasyon Programları: “3C Faktörleri”

11 Aralık 2016

Son 5 yıldır Türkiye’deki büyük şirketlerin çoğunda kurumiçi girişimcilik ve inovasyon programları yürütülüyor. Çıktıları bakımından başarılı kabul edilebilecek programlara karşın, bir çok programın arzu edilen çıktıları sağlayamadan erkenden sonlandırıldığını görüyoruz. Başarısızlığın arkasında yatan sebepler tartışıldığında ise genellikle beşeri ve sosyo-kültürel konular masaya yatırılmıyor. Bir çok program yöneticisinin ilk sığındığı bahane genellikle bütçe yetersizliği oluyor. Halbuki […]


KOBİ’ler için Dijital Dönüşüm – Hızlı ve Ücretsiz Çözümler

13 Kasım 2016

Türkiye’deki küçük ve orta büyüklükteki bir çok işletmenin dijital dönüşüm konusunda harekete geçemediklerini gözlemliyorum. Dijital dönüşüm kavramı, nedense bir çok işletme sahibinin aklına “yüksek tutarlı teknoloji yatırımları” olarak yerleşmiş durumda. Konunun detaylarına girmeden önce, dijital dönüşümün amaç ve hedeflerini doğru anlamalıyız. Dijital dönüşüm denildiğinde akla bir imalat işletmesinin makina parkurunu yenilemesi gelmemelidir. Dijital dönüşüm, işletmelerin […]


Start-up’larda İnsan Kaynakları Yönetimi

17 Ekim 2016

İngilizce adıyla “founding team”, Türkçe’deki karşılığıyla “kurucu kadro”, start-up’larda 2-3 kişiden oluşur ve bu kadro start-up’ın beşeri sermayesinin çekirdeğini oluşturur. Kurucu kadro, zaman içerisinde ekibi genişletmek için işe alımlar yapmaya başlar. Fakat, start-up’larda insan kaynakları yönetimi çok planlı ve organize bir şekilde yapılmaz. İlk aylarda kariyer portallarına ilan vererek veya özel istihdam bürolarından hizmet alarak […]


Teknoloji Girişimcileri Yurtdışında Hangi Fuarları Ziyaret Etmeli?

16 Ağustos 2016

Tüketici elektroniği alanındaki yenilikleri takip etmek isteyen girişimciler için en ideal fuarlar: IFA Berlin 2-7 Eylül 2016 Avrupa’nın en büyük tüketici elektroniği fuarıdır. Her yıl Eylül ayında Berlin’de düzenlenir. CES Las Vegas 5-8 Ocak 2017 Dünyanın en büyük tüketici elektroniği fuarıdır. Global firmalar yeni ürün lansmanlarını yapmak ve ürün prototiplerini sergilemek için bu fuarı tercih […]


Şirketlerde Kurulu Gizli Krallıklar

10 Temmuz 2016

Departmanlaşmanın ve dikey hiyerarşinin hakim olduğu şirketlerin kağıt üzerinde çok düzenli görünen organizasyon şemaları incelendiğinde, şirkette yönetim bakımından bir problem olmadığı izlenimi oluşur. İlk bakışta düzenli görünen bir yapının içine girildiğinde ise aslında şirketin şemada görüldüğü gibi üst yönetim tarafından değil, üst yönetimin altında kurulmuş olan gizli krallıklar tarafından yönetildiği gerçeği ile karşı karşıya kalınabilir. […]


Beyaz Yalanlarla Süslenen Girişimler

12 Haziran 2016

Boğaziçi Üniversitesi’nin Melek Yatırımcı Ağı olan BUBA’da her gün çok sayıda girişimci ile görüşüyoruz. Bir çok girişimci, kurduğu şirketi olduğundan daha büyük göstermek için çeşitli yöntemlere başvuruyor. Bu ayki yazımda, girişimcilerin hangi beyaz yalanlarla girişimlerini süslediklerini gerçek örnekler vererek anlatacağım. 1- Girişimcinin sanal ofis hizmeti sunan bir şirketten aldığı prestijli bir adres bilgisini, şirketinin merkez […]

BUBA Blog Etkinlikler